facebook

Fantastyczna wystawa Ligne Roset Generations na arena Design!

WYSTAWA LIGNE ROSET ,,GENERATIONS’’ arena DESIGN 2018.

Dawno, dawno temu w 1860 roku, w malutkim miasteczku na południu Francji Antoine Roset pradziadek dzisiejszych właścicieli założył fabrykę specjalizującą się w rękodzielniczej pracy z drewnem. Artysta, typowy przedstawiciel swojego czasu, głodny wiedzy i pełen zapału zapoczątkował opowieść o mistrzach w swoim rzemiośle, która trwa do dziś.

Francuska, wielopokoleniowa marka rodzinna Ligne Roset - od 150 lat jest niekwestionowanym liderem współczesnego wzornictwa meblarskiego. Obecna w 70 krajach, kojarzona z francuskim stylem, klasą i odwagą w myśleniu projektowym współpracuje z talentami świata projektowego: od reprezentantów młodego pokolenia po renomowane gwiazdy, których prace pokazujemy na wystawie.

Idea firmy bazuje na kreatywnych poszukiwaniach oraz ciągłym doskonaleniu estetycznym, tak by wysoka jakość mebla zaspokajała współczesną potrzebę komfortu. Ligne Roset stała się symbolem eleganckiego stylu życia, znakiem luksusu. Oferuje kompleksowy ,,le style de vie” z kolekcją siedzisk, komód, sypialni, jadalni, dywanów, oświetlenia oraz elementów aranżacyjnych. Wiele z tych obiektów jest częścią i legendą historii wzornictwa.

W Ligne Roset duch otwartości, kreatywność jako filozofia, non konformizm oraz intelektualna ciekawość wyznaczają charakter jej działalności i podkreślają unikatowość. Tradycyjne rękodzieło w połączeniu z wysokim zaawansowaniem technologicznym, innowacyjnością i ponadczasową estetyką gwarantują sukces, którego bazą jest współpraca z projektantami w oparciu o niezwykłe relacje a owocem wielokrotne prestiżowe nagrody: Red Dot Award: Best of the Best, Interior Innovation Award, iF Product Design Award, Good Designs, Elle Decoration International Design Award, ICFF Editors Award.

 

Na wystawie Generations Ligne Roset prezentujemy najbardziej uznanych projektantów Ligne Roset i ich dzieła, wśród wybranych:

  1. Christian Werner – gość specjalny arena Design 2018: Everywhere r. 2000, Prado r. 2014

Urodzony w 1959 roku w Berlinie, po ukończeniu studiów wzornictwa przemysłowego w Berlinie i Hamburgu rozpoczął pracę projektanta dla różnych firm (Ligne Roset, Jab, Duravit, Rolf Benz), ale także jako freelancer. Mistrz prostoty i balansu między proporcjami a wyrafinowanym detalem swoich prac.

Prado reprezentuje nową stylistykę w oparciu o studium stylów życia - studium człowieka. Rozległe siedziska Prado mogą być wykorzystywane niezależnie lub w połączeniu z innymi elementami komponowane w absolutnej wolności. Wyważone poduszki z systemem anty poślizgowym pozostaną zawszę na miejscu bez konieczności podpierania.

  1. Pierre Paulin, Pumpkin reedycja r. 2008

(1927-2009) francuski projektant mebli i wnętrz. Pierre Paulin zaczynał od ceramiki. Kontuzja ręki spowodowała, że wybrał studia projektowe w École Camondo (tę samą ukończył Philippe Starck). Interesował się dizajnem skandynawskim i japońskim, podziwiał Eamesów czy George’a Nelsona. Dokonał w meblarstwie rewolucji. Eksperymenty z lat 50., kiedy pracował dla firmy Thonet rozwinął w Artifort, czego owocem był w roku 1960 Mushroom Chair a później w firmie Ligne Roset, która do dziś produkuje reedycje jego projektów.

Pumpkin zaprojektowany w 1971 roku przez Pierr’a Paulin do prywatnych apartamentów Claude & Georges Pompidou w Pałacu Elizejskim. Jest reprezentatywny dla rewolucyjnego stylu Paulina zainicjowanego pod koniec lat 50-tych. Przywodzi na myśl wielką dynię, zapraszając użytkownika otulającą formą.

 

  1. Michel Ducaroy, Togo, r. 1973

Urodzony w 1925 r. w rodzinie związanej z projektowaniem i wzornictwem Studiował w Ecole Nationale des Beaux Arts w Lyonie. Dla prężnie rozwijającego się rynku lat 60 i 70 stworzył wiele projektów na bazie pianki i termoformowanego plastiku.

Rok 1973 ! Pojawia się rewolucyjna konstrukcja w pełni wykonana z pianki. 5 różnych jej gęstości dla pojedynczego siedziska i pikowane pokrowce stanowią do dziś o sukcesie modelu - ikony wzornictwa.

 

 

  1. Philippe Nigro: Confluences, r.2009, Passe-Passe r. 2011

Urodzony w 1975 roku w Nicei, absolwent Ecole Boulle w Paryżu, pracuje jako samodzielny projektant i jako asystent Michele de Lucchi –twórcy Tolomeo, z którym w 2006 r. zaprojektował nowe modele dla Artemide. Realizuje projekty dla: Ligne Roset, Poltrona Frau ,Felicerossi, Danese, Alias, Nube. W 2010 roku zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Future Classics, organizowanym przez polską markę Comforty. W 2014 roku Philippe Nigro otrzymał tytuł Projektanta Roku, przyznawany przez Maison d’Objet.

Jak w jednym siedzisku dać satysfakcjonującą odpowiedź różnym użytkownikom o odmiennej fizjonomii i wyczuciu smaku ? Confluences to projekt ‘pojednawczy’ inspirowany różnicami, odpowiedź na ergonomiczność a jednocześnie gra form, kolorów i odcieni.

 

  1. R&E Bouroullec: Facett r. 2005, Clouds r.2009, Ploum r. 2011

Ronan Bouroullec ur.1971 r w Quimper weFrancji. Erwan Bouroullec ur.1976 r również w Quimper

Ronan Bouroullec ukończył w 1997 Ecole Nationale Superienne des Arts Decoratifs (ENSAD)

Erwan Bouroullec ukończył Scole Nationale d`Arts w Cergy. Pracują razem w Saint-Denis w X Dzielnicy Paryża. Początkowo współpracowali z włoską firmą Cappelini. Ich projekty są realizowane przez francuską firmę Ligne Roset i szwajcarską VITRĘ. Zajmują się tworzeniem mebli, ceramiki użytkowej i projektami tkanin. Prace tych młodych projektantów prezentowane były już w Design Museum w Londynie, Museum of Contemporary Art w Los Angeles oraz w Boijmans Museum of Art. W Rotterdamie.

Ploum to owoc poszukiwań komfortu poprzez połączenie dwóch specyficznych materiałów które razem z rozłożystością Ploum dają ciału szansę na dopasowanie do różnych pozycji. W wyobrażeniu projektantów duża sofa jest rzeźbiarsko asymetryczna w konstrukcji.

Magia Facett zaintryguje oczekujących nieskazitelności z zachowaniem perfekcji designu. Połączenie minimalistycznej prostoty monolitycznej formy ze znakomitym warsztatem wykonawczym. Kontrastujący ścieg przywodzi na myśl szlify na drogocennych kamieni lub dzieła origami.

 

  1. Noe Duchaufour – Lawrence: Ottoman r. 2010, Cupidon r. 2016

Urodzony 1975 r we Francji. Zdefiniował własny język projektowy jako naturalny, elastyczny, organiczny. Studiował w Mobilier des Arts Décoratifs'. Pracuje dla: Ligne Roset, Ceccotti, Zanotta. „przedmiot użytkowy powinien zaspokajać potrzebę bez kreowania następnej. Ale równocześnie powinien być nośnikiem emocji i wartości” - język prostoty Noe Duchaufour - Lawrence ciągle ewoluuje.

Pomysł Ottoman zrodził się w głowie artysty podczas pracy nad projektem hotelu w Marrakeszu pod wpływem inspiracji tradycją marokańską. Urzeka jego orientalna czarowność i komfort. Noé Duchaufour-Lawrance, dzięki unikalnej pracy nad pikowaniem i kolorystyką, urozmaicił projekt umiejscawiając go w nurcie nowoczesnej myśli projektowej.

 

  1. Inga Sempe: Lunatique r.2006, Moel r. 2007, Ruche r. 2010

Urodziła się w Paryżu w 1968 roku w rodzinie artystów plastyków. Od najmłodszych lat Inga Sempé rysowała, malowała, rzeźbiła i konstruowała miniaturowe modele, które wycinała z papieru i kleiła. Studia we francuskiej szkole wzornictwa (École Nationale Supérieure de Création Industrielle) były naturalnym wyborem. Projektowania uczyła się u światowej sławy designerów - Marca Newsona oraz Andrée Putman. Współpracowała z nimi długo po ukończeniu studiów w 1993 roku. W 2000 roku otworzyła własną pracownię. Tworzy rzeczy zaskakujące i prowokacyjne. Pracuje dla: Ligne Roset, Cappellini, Edra, Vitra.

W prostym siedzisku Ruche poprzez zastosowanie wyjątkowych przeszyć ,,capitone’” pokrowca z połączeniem drewnianej bazy Inga Sempe przywołuje 150 letnią tradycję rękodzieła. Kreatywność, elegancja i odrobina humoru stworzyły formę doskonałą.

  1. Marie Christine Dorner: Phobos r. 2015, Cover r. 2017

Studia w Camondo School w Paryżu ukończyła w 1984 roku i wyruszyła w podróż dookoła świata zakończoną w Tokio, gdzie mieszkała przez rok co jest wyznacznikiem jej inspiracji i drogi twórczej. W 1987 roku otworzyła studio w Paryżu. Projektuje wnętrza użyteczności publicznej I prywatnej, a także obiekty i meble dla Artelano and Fourniture we Francji czy Scarabat w Hiszpani. Jej prace były pokazywane min. w Londynie w Victoria and Albert Museum, w Paryżu Georges Pompidou Centre I w Cartier Foundation Nowy Jork. Jest wykładowcą w Royal College of Art w Londynie.

Cover sugestywna w zakresie konceptu i funkcji. Wygoda i sensualność kryją niezwykłą prostotę funkcjonowania, a udrapowane okrycie sprawia wrażenie unoszącego się na bryłą siedziska.