facebook
ilustracja

Rimadesio - niedościgniona perfekcja i innowacja technologiczna 2019

Rimadesio to wiodąca marka na świecie produkująca drzwi i systemy przesuwne z ekskluzywnych i ponadczasowych materiałów jakimi są aluminium i szkło. Bogate portfolio zawiera także garderoby, rozbudowane systemy bibliotek oraz regałów, stoły, stoliki kawowe, komody i witryny projektowane pod klienta indywidualnego i kontraktowego.

Rimadesio zachwyca wyważoną prostotą formy i elegancji. Wyznacza trendy estetyczne, a w rozwoju innowacji technologicznych nieustannie poszukuje nowych rozwiązań dążąc do zminimalizowania rozmiarów profili aluminiowych i ościeżnic. Jakość oraz precyzja wykonania i zindywidualizowane możliwości projektowe sprawiają że po markę Rimadesio sięgają najlepsi architekci na świecie.

OFFICE 

Techniczne i funkcjonalne rozwiązania systemów Rimadesio są idealne dla biura, dlatego w  tym roku  marka Rimadesio poszerzyła swoją ofertę w strefie office. Świadczy o tym wprowadzenie nowych elementów wykończeń i konkretnych rozwiązań takich jak drzwi wahadłowe New Moon w orzechowym wykończeniu, w połączeniu z systemem szklanych ścian działowych Spazio, systemem boazerii Modulor lub programu stołowego Manta z nowym marmurem w kolorze crystal brown.

COVER 

W wyniku najnowszych badań technicznych, prowadzonych przez Rimadesio, kolekcja Cover została wzbogacona o nowe wykończenia i elementy konstrukcyjne. Panel boczny w całości wykonany jest ze szkła i aluminium stanowiąc naturalną konstrukcję systemu Cover. Regulacja wielokierunkowa względem  podłogi, ściany i sufitu pozwala na instalację systemu nawet w przypadku nierówności. Dostępny w dwóch głębokościach 513 mm  i 613 mm, zawsze produkowany na indywidualne zamówienie klienta. Zaprojektowano pionowy zestaw do narożników zewnętrzych, wyposażony w niewidoczny system regulacji w trzech kierunkach, który umożliwia wyrównanie drzwi nawet przy dużych kompozycjach. Nowa odlewana podpora półki narożnej jest mocowana za pomocą systemu blokującego bez widocznych śrub, co pozwala na swobodne przeprojektowywanie wnętrza. System Cover dostępny jest w nowych wykończeniach: dwa rodzaje tkanin ( w kolorach: terracotta, brandy, roccia, tabacco, papiro, nebbia, ruggine, segale, salvia, rosso cotto, acciaio, malva, marmotta), gres ceramiczny ( w kolorze: crema, moka, piedra), oraz skóra ekologiczna ( w kolorze:castro, argilla, nube, rubens).

MODULOR 

Doskonale sprawdzi się w każdej sytuacji architektonicznej. Daje możliwość tworzenia uporządkowanych lub złożonych geometrii na ścianach. Modulor to wielofunkcyjny, modułowy system boazerii, dostosowywany do potrzeb projektów mieszkalnych i kontraktowych. Oparty na cienkiej aluminiowej konstrukcji system Modulor łączy wiele możliwości: może być wyposażony w podwieszane półki, moduły z uchylnymi lub wahadłowymi drzwiami. Pozwala również obłożyć w całości ściany całego pomieszczenia. Modulor to: prosta i oszczędna forma, dowolne pozycjonowanie półek, szafek i gablotek oraz wybór szerokiej gamy wykończeń, w tym nowe propozycje: noce sahara, peltro opaco.

SPAZIO

Rozwiązania projektowe systemu szklanych ścian działowych Spazio są coraz większe i coraz bardziej zintegrowane z innymi elementami kolekcji, także z  drzwiami wahadłowymi. Dostępne są w różnych wersjach wykończeń: od drewnianej wersji Moon, poprzez całkowicie przeźroczystą wersję Zen, aż po nową wersję Sail z charakterystycznymi pionowymi fornirowanymi szprosami. System ścian działowych Spazio i drzwi wahadłowe są zawsze wykonywane na zamówienie (wysokość i szerokość). Maksymalna wysokość sufitu 2940 mm.

SELF BOLD 

Nowa estetyka i nowe rozwiązania dla Self Bold, modułowego systemu komód oraz kredensów, które są klasykiem kolekcji Rimadesio. Tegoroczne Targi w Mediolanie zaproponowały poziome szafki gablotowe z przeźroczystym górnym blatem, kontrastowym wykończeniem wewnętrznym w nowej, szerokiej gamie kolorów. Efekt potęguje przyciemniany system oświetlenia LED. Przednie szklane drzwi mają teraz ukryty mechanizm otwierania.

więcej
ilustracja

Zieleń, cisza, relaks... poznajcie nasze kolekcje outdoor

Profesjonalnie wyposażona kuchnia w ogrodzie lub na tarasie ?
Tylko z JOKO DOMUS - gwaranta jakości i przemyślanych kompozycji wraz z idealnie dobranym sprzętem.

PAOLA LENTI  proponuje wyjątkową estetykę dla kolekcji outdoor. Czysta forma, dopracowane proporcje i ergonomia, ponadczasowa kolorystyka – w ten sposób piękne obiekty Paoli Lenti stają się długoletnimi przyjaciółmi wnętrz domów i ogrodów. Producent korzysta z najwyższej jakości materiałów wykorzystywanych w żeglarstwie – włókna Rope, które pioniersko wprowadził do kolekcji w 2002 roku.
Paola Lenti chyba najbardziej rozumie wpływ kolorów na nasze samopoczucie i życie. Poszukuje tonacji i nasycenia barw w podróżach w czasie i w naturze, dlatego paleta tej marki jest tak niepowtarzalna.

W historii rozwoju cywilizacji wyplatanie było umiejętnością pierwotną, jeszcze przed ceramiką i pisaniem. Z tych tradycji wyrasta oryginalna i inspirująca kolekcja MOROSO. Kolorowe sploty tworzące siedziska Moroso wykonane są ręcznie  i nawiązują do faktur i barw Afryki. Bezpretensjonalnie, w czystym, bezwarunkowym ukłonie w stronę piękna.

Luksus, elegancka prostota, innowacja, jakość - definiują produkty belgijskiej marki outdoor TRIBU. Od lat 90-tych Tribu jest prekursorem wyjątkowej wtedy filozofii, w której taras i ogród są naturalnym elementem przestrzeni domu. Stonowana kolorystyka, perfekcyjny detal, naturalne materiały to mocne strony firmy dystrybuującej swoje produkty do ponad 50 krajów na całym świecie.

Firma RODA od początku wyróżniała się najwyższą jakością wzornictwa mebli wykonanych z drewna teackowego. Od 2008 roku dzięki umiejętnościom Gordona Guillaumiera i Lievore Altherr Molina Studio, którzy zaczęli współpracować z Rodolfo Dordonim, dyrektorem artystycznym firmy, meble Roda uchodzą za te, które się kocha i polecam najbliższym przyjaciołom.

CANE LINE jest Duńską firmą oferującą meble ogrodowe, która może poszczycić się 25-letnim doświadczeniem w produkcji mebli zewnętrznych i wewnętrznych. Producent stosuje odporne na działanie warunków atmosferycznych materiały jak: drewno tekowe, wysokiej jakości wodoodporne tkaniny, stal nierdzewna.

więcej
ilustracja

Galeria Wnętrza świętuje 100-lecie Bauhausu wraz z Zanotta, Baxter made in Italy i Stowarzyszeniem LoveOriginal w czasie Arena Design.

Szkoła Bauhaus zmieniła myślenie o architekturze, pracy architekta i wciąż jest inspiracją dla współczesnych projektantów. Walter Gropius i pozostali twórcy chcieli stworzyć "konstrukcję zrozumiałą dla każdego, jak automobil" - tak tłumaczyli na otwarciu szkoły w Dessau zszokowanym dziennikarzom. Kontrowersje wzbudziło zwłaszcza połączenie stołówki i sali teatralnej, rozdzielonych tylko harmonijkową kotarą oraz otwarta kuchnia. O sali teatralnej pisano, że chyba nie zdążono jej wyposażyć, bo jedyną ozdobą wnętrza były rzędy krzeseł obitych surowym płótnem (autorstwa Marcela Breuera) i  pomalowany na srebrno sufit. Największym osiągnięciem niemieckiej szkoły było projektowanie w myśl idei, że forma podąża za funkcją, a wcześniejsze komentarze wzbudzają dziś uśmiech na twarzach.

W czasie tegorocznej edycji Arena Design na wystawie w strefie LoveOriginal będą eksponowane przełomowe projekty Szkoły Bauhaus i reinterpretacji tego stylu, w tym projekty marek ZANOTTA oraz BAXTER reprezentowanych przez Galeria Wnętrza.

Znakiem rozpoznawczym włoskiej marki jest jej ponadczasowy styl. Zawdzięcza go Aurelio Zanottcie, założycielowi firmy i jego niezwykłej umiejętności wydobywania z przeszłości sprawdzonych wzorów mebli oraz projektowaniu z myślą o współczesnych użytkownikach.

W kolekcji Zanotty znajdziemy wiele z pietyzmem odtworzonych, historycznych wzorów.

Przyjrzyjmy się jednak modelom zaprojektowanym w czasach Bauhausu lub odwołujących się do tego stylu, który całkowicie zrewolucjonizował wnętrza.

Świetnym przykładem jest biurko Comacina zaprojektowane w 1930 przez Piero Bottoni, kolejnym typowym  meblem z okresu Bauhausu jest fotel Sant’Elia z ramą wygięta z jednego kawałka stalowej rury autorstwa Giuseppe Terragni, modernistycznego architekta czy przepiękny stół Fenice Piero Bottoni z 1936 roku. Wierny stylowi okazał się Gabriele Mucchi, który w 1935 roku zaprojektował szezlong Genni, który będzie prezentowany na wystawie w czasie Arena Design wraz ze stolikiem Chichibio.

W ciągu sześćdziesięciu lat istnienia marka Zanotta zbudowała szeroką kolekcję mebli i zdobyła uznanie wśród wielbicieli designu. Prawie jedna piąta jej projektów znajduje się w stałych wystawach muzealnych i wiele zdobyło prestiżowe nagrody.

Na wystawie pokażemy:

fotel/szezlong Genni projektu Gabriele Mucchi, (malarza, architekta i projektanta) rok 1935 dla Zanotta 

stolik/pomocnik Chichibio projekt G.Levi Montalcini, G.Pagano Pogstschnig rok 1932 dla Zanotta

Pokażemy także przepiękną opowieść o Bauhausie, ukłon w stronę tego kierunku zauroczonego reinterpretacjami i nawiązaniami  duetu Draga&Aurel dla BAXTER

fotelik BAUHAUS, rok 2014

Komfort, elegancja sygnowana nazwiskiem projektantów Draga&Aurel. Stylistyczna perfekcja inspiracji fotela Bauhaus w idealnej odpowiedzi na założenia modernistycznej szkoły. Konstrukcja wykonana z 12 mm wzmacnianych prętów. Siedzisko i oparcie drewniane, tapicerowane.

więcej
ilustracja

CORSYDIANY „3000 lat gwarancji” Wystawa Tyszkiewicz – Urbanowicz

CORSYDIANY 3000 lat gwarancji”

Wystawa Tyszkiewicz – Urbanowicz

w dniach 23.02.2019 – 30.03.2019 r. w Galeria Wnętrza Wrocław

Unikatowe formy grafiki wielkoformatowej, odlewanej w szkle i zapiekanej wulkanicznym oksydianem z Wezuwiusza
 

Dwóch artystów - Przemysław Tyszkiewicz i Tomasz Urbanowicz.

Grafika i Szkło. Dwa różne światy. Dwie różne materie twórcze.

Co spowodowało chęć skrzyżowania dróg dwóch indywidualności ?

Co kryje intrygujący tytuł wystawy w Galerii Wnetrza ?

Połączenie tak odmiennych światów artystycznych wymaga kompromisu, współdziałania i jednocześnie ograniczenia na tyle swojego warsztatu by mogła powstać zupełnie nowa wartość. Każdy z artystów opuścił bezpieczne, dobrze znane zacisze laboratorium twórczego i podjął ryzyko. Zachowując niezbędne tylko atrybuty oraz umiejętności wkroczył na nieznane terytorium. W efekcie zobaczymy monumentalność i szlachetność wielkich tafli przeźroczystego szkła wypełnioną subtelnym rysunkiem jako nową technikę i nową narrację.
Grafika Tyszkiewicza, która funkcjonowała wcześniej na papierze lub cordach teraz ukazuje się na ekspresyjnie fakturowanym szkle Urbanowicza tworząc nowe przestrzenie obrazujące.

Wystawa CORSYDIANY „3000 lat gwarancji” jest jednocześnie chęcią podzielenia się z odbiorcą zapisem emocji, które rodzą się podczas ich tworzenia, jak i zwróceniem uwagi na rangę warsztatu. Artyści ze śmiertelną powagą potwierdzają, że dzieła potrafią przetrwać 3000 lat i dłużej. Dodają że dzięki alchemicznym atrybutom ,,są w stanie przedłużyć gwarancję na kolejne 1000 lat”.

A jak było na początku ? Cytujemy krytyka sztuki Mirosława Ratajczaka:

,,(…) na początku graficznej twórczości Przemysława Tyszkiewicza pojawia się Trąba powietrzna a potem napięcie już tylko rośnie. W najstarszej ze znanych rycin tego artysty, pochodzącej z roku 1980 i wykonanej techniką suchej igły, niebo łączy się z ziemią w sposób gwałtowny, tworząc w bezludnym krajobrazie dwa ogromne wirujące stożki, połączone cieńką pępowiną. Przypomina to klepsydrę, choć – zważywszy skalę zjawiska i energię, jaka ożywia tę formę – z pewnością nie taką, jaką postawilibyście sobie na biurku. Sumaryczność ujęcia, bliska niemal abstrakcji, sprzyja symbolicznemu odczytaniu tej pracy, także w kontekście późniejszej twórczości artysty, która z upodobaniem wiązać będzie to, co wysokie, z tym, co niskie, to, co niebiańskie i to, co chtoniczne. Nie ma tu jeszcze żywiołu wodnego, który zajmie w tej sztuce miejsce uprzywilejowane, ale jest wyraźny rys apokaliptyczny.”

Prof. Tomasz Bogusławski połączył zaś twórczość Przemysława Tyszkiewicza z Jorge Luisem Borgesem, z potrzebą mitologizowania świata, mitologizowania życia i twórczości – i siebie w nich. Prof. Jacek Szewczyk, pisze, że: ,,grafiki Tyszkiewicza dały początek kolejnej próbie łączenia filozofii i sztuki w elitarny związek nazwany ,,hybrydaizmem” a ,,oryginalność swoich grafik Tyszkiewicz czerpie z dwóch źródeł. Jednym z nich jest mistrzowski rysunek, a drugim fenomenalne opanowanie technologii grafiki warsztatowej.”

Jeśli prześledzimy drogę rozwoju artysty, to odczujemy niezwykłą chęć poszukiwania i odkrywania. ,,Mamy klasyczne, metalowe techniki wklęsłego druku: miedzioryt, akwafortę, mezzotintę, akwatintę oraz akwafortę dla której opracował własną recepturę werniksu do pokrycia metalowych płyt-matryc. Jego własna, przepełniona fantasmagorią, metafizyką ikonografia w połączeniu ze znakomitym warsztatem wyraźnie koresponduje z dawnymi drzeworytami umieszczanymi w bestiariuszach czy z grafikami Schongauera, Durera, Breughla Starszego, Boscha oraz…..rysunkiem Franciszka Starowieyskiego.

On sam słusznie uważa się za surrealistę. Na drobiazgowo opracowanych grafikach przetwarza osobiste mitologie czerpane z własnego świata wyobraźni, emocji, wzbogacone niezwykłymi przeżyciami z lat dziecięcych.” – Magdalena Szafkowska.

W tym samym czasie magik szkła Tomasz Urbanowicz w swoich poszukiwaniach okiełznał jego format i materię budując autorski piec, który nie ogranicza wyobraźni twórczej. Co wyniknie ze spotkania tych dwóch śmiałków ? Czekamy w napięciu.
Mirosław Ratajczak, kończąc swój esej o twórczości Przemysława Tyszkiewicza pisze, że z pewnością nie powiedział on jeszcze ostatniego słowa:
,,Co dalej ? Napięcie rośnie, czas zatem na suspens……”

ARTYŚCI:

PRZEMYSŁAW TYSZKIEWICZ. http://przemyslawtyszkiewicz.com/

Urodził się w 1964 roku we Wrocławiu. Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W roku 1990 otrzymał dyplom magistra sztuki z Projektowania Graficznego u prof. Jana Jaromira Aleksiuna i z Grafiki Artystycznej u prof. Haliny Pawlikowskiej. Od 1992 roku pracuje na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w Pracowni Grafiki Artystycznej prof. Haliny Pawlikowskiej jako asystent. W 1997 roku na Wydziale Grafiki, Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu obronił doktorat a następnie w wyniku konkursu został zatrudniony na stanowisku adiunkta. Od 2003 roku zatrudniony został na stanowisku profesora nadzwyczajnego Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w Pracowni Grafiki Artystycznej. Od 2005 do 2008 roku pełnił funkcję kierownika Katedry Grafiki Artystycznej w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. W 2008 roku objął, powołaną przez siebie nową pracownię grafiki artystycznej „Intaglio” w której stanowisko kierownika pracowni pełni do dzisiaj. W 2003 roku prowadził zajęcia dla studentów Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2005 do 2015 roku prowadził pracownię grafiki artystycznej w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie. Od 2011 do 2012 wykładał grafikę, rysunek i psychofizjologię widzenia na Wydziale Architektury Wnętrz Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W 2015 wykładał estetykę, komunikację wizualną i rysunek w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Od 2002 do 2010 roku sprawował funkcję prezesa Fundacji im. Eugeniusza Gepperta przy Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W 2006 roku otrzymał nominację od Marszałka Województwa Dolnośląskiego na funkcję wiceprezesa Zarządu Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdrój, którą sprawuje do dnia dzisiejszego. W 2009 roku otrzymał nominację od Prezydenta miasta Wrocławia na funkcję członka Rady Muzeum Miejskiego we Wrocławiu. Twórczość w zakresie grafiki artystycznej: miedzioryt, akwafort i akwatinta. Brał udział w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Laureat II Nagrody Przeglądy Grafiki (Wrocław 1994), I Nagrody im. Daniela Chodowieckiego Fundacji Güntera Grassa (Berlin 1998), a także nagród specjalnych, m.in. Międzynarodowego Biennale Grafiki im. M. Pruzi ( Lubin1999), Międzynarodowego Biennale Małej Formy Graficznej i Ekslibrisu (Ostrów Wielkopolski 2001), Konkursu Grafiki i Rysunku Środowiska Dolnośląskiego (Wrocław 2002). Prestiżowe wystawy w takich miastach, jak m. in.: Berlin (Niemcy), Chicago, Seattle, San Francisco (USA), Czangczun (Chiny), Florecja (Włochy), Kadyks (Hiszpania), Nowe Delhi ( Indie), Seul ( Korea Płd.), Tajpej (Tajwan), Tokio (Japonia), Saloniki (Grecja), Stambuł (Turcja), Zurych (Szwajcaria). Jego prace w swoich kolekcjach posiadają m.in.:prezydent Francji Jacques Chirac, kanclerz Niemiec Gerhard Schröder, prezydent RP na uchodźctwie Ryszard Kaczorowski, prezydent Polski Aleksander Kwaśniewski, prezydent Czech Vaclav Havel, Jan Nowaka-Jeziorański, José Manuel Barroso oraz Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski.

Jego prace w prywatnych kolekcjach posiadają m.in.: prezydent Francji Jacques Chirac, kanclerz Niemiec Gerhard Schröder, prezydent RP na uchodźctwie Ryszard Kaczorowski, prezydent Polski Aleksander Kwaśniewski, prezydent Czech Vaclav Havel, Jan Nowaka-Jeziorański, José Manuel Barroso, Grażyna Kulczyk oraz Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski.

TOMASZ URBANOWICZ. http://www.archiglass.com.pl/pl/

Twórca szkła artystycznego do architektury, architekt.

Studiował w latach 1978–1985 na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. W latach 1982–1985 studiował nad witrażem na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W latach 1985–1989 był asystentem w Zakładzie Rysunku Malarstwa i Rzeźby Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. W 1987 wraz z żoną Beatą Urbanowicz założył we Wrocławiu pracownię Archiglass, realizującą autorskie, unikatowe szkło do architektury. Jego realizacje w obiektach użyteczności publicznej oraz przedsiębiorstwach i prywatnych rezydencjach w Polsce i zagranicą opublikowane zostały m.in. w Colours of Architecture Andrew Moor (London, 2006).

Autor kompozycji w prestiżowych obiektach publicznych na całym świecie. Szklana kula „Zjednoczony Świat” zdobi Parlament Europejski w Strasburgu, inna najwyższy pokład największego na świecie transatlantyka Queen Mary II, hol największego w Niemczech browaru Holsten, czy College G. Brassensa w 19 dzielnicy Paryża. Tomasz Urbanowicz miał zaszczyt trzykrotnie wzbogacać narodowe prezentacje na wystawach EXPO w 2000, 2005 oraz w 2008 roku. Najsłynniejsza kompozycja „Dusza Fortepianu” inspirowana muzyką Chopina była głównym artefaktem polskiego pawilonu na EXPO 2005 w japońskim Aichi. W 2008 roku na Expo w Saragossie polski pawilon wraz ze szklaną kompozycją „Polska wiatr w żaglach” został uhonorowany brązowym medalem za najpiękniejszą narodową prezentację. W Polsce wielkoformatowe szklane kompozycje można zobaczyć w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, w nowym Kampusie Uniwersytetu w Białymstoku, w Sądzie Najwyższym w Warszawie, w Muzeum Architektury we Wrocławiu, w Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze, w obiektach Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego, w budynku Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach itd. Tomasz Urbanowicz wystawiał swoje szklane dzieła na licznych wystawach.

więcej